Thursday 14 April 2011

Gerakan Reformis Pendidikan Marhaen (GRPM) vs Gerakan Amal Pendidikan Marhaen(GAPeM)

Assalamualaikum Wahai Insan ,

 Setelah mengadakan beberapa seisi perjumpaan dan calling-calling dengan beberapa rakan lama , akhirnya saya dapat beberapa crew yang aku sasarkan sebelum ni.Tambahan pula , saya juga mendapat beberapa cebisan idea yang bernas dan saya terima dengan hati yang terbuka.

Pertamanya ,nama gerakan patut ditukar supaya tidak menampakkan gerakan ini terlalu radikal kerana reformis sudah cukup untuk melambangkan semangat ingin "menentang" dan membentuk sesuatu yang baru. Idea dan komen ini dikemukakan oleh Muhammad Azim .Tambah Muhammad Azim lagi hal ini juga bagi mengelakkan marhaen melatah.Beliau merupakan rakan lama saya yang kini menetap di Puncak Alam Selangor. Jadi , selepas berfikir selama dua minit. Saya mengambil keputusan untuk menggugurkan perkataan "REFORMIS" dan menggantikannya dengan "AMAL". Jadi , dalam kata yang pendek gerakan ini dipanggil "GAPeM" seperti yang dikemukakan oleh Muhammad Azim. Suatu yang amat bagus dan saya berbangga dengan idea yang dicetuskan oleh beliau.



Lagipun , seperti yang saya nyatakan sebelum ini bahawa gerakan ini bukanlah ingin merubah segala perkara serta merta. Tetapi lebih kepada kerja amal dan membantu mereka yang kekurangan serta tidak mendapat panduan.Terima Kasih Kawan...

 Dengan itu , nama gerakan ini dipinda menjadi Gerakan Amal Pendidikan Marhaen (GAPeM) dan nama ini amat bersesuaian dengan apa yang kita akan perjuang dan kerjakan.Kerja amal pendidikan.

  Selain itu , saya juga bercadang ingin membuat perjumpaan atau kita akan panggil sebagai "BANG" pertama untuk sesi suai kenal dan mengenali tugas , matlamat , visi dan misi dalam gerakan. Diharap semua bakal crew dapat memberi kerjasama untuk task yang pertama ini. Segalanya saya akan umumkan melalui blog dan SMS dalam masa terdekat. Sekian.

.naimrafidi.

No comments:

Post a Comment